1. Szolgáltató adatai

Szél Tamás e.v.( továbbiakban Szolgáltató)

Képviselő: Szél Tamás

Székhely: 8600 Siófok, Rákóczi utca 78.

Telephely, üzlet címe: 8600 Siófok, Honvéd utca 99.

Levelezési cím: 8600 Siófok, Honvéd utca 99.

Nyilvántartási szám: 12695831

Adószám: 65010897-2-34

Közösségi adószám: HU 65010897

Számlavezető pénzintézet: OTP Bank Zrt.

Számlaszám: 11743040-20082044-00000000

IBAN: HU57117430402008204400000000

SWIFT: OTPVHUHB

Elérhetőség: info@szel-motor.hu

Telefonszám: +36 84 322 185

2. Termék(ek)

A szerződés tárgyának (termékek) tulajdonságairól, leírásáról az információk az áruházban, a termék képe alatt találhatóak. Megrendelés előtt mindig ellenőrizd a termék leírásában megadott méreteket, paramétereket! Ha kérdésed van, küld nyugodtan a info@szelmotor.hu e-mail címre.

Az üzletünkben vásárolt tuning alkatrészek megváltoztatják a motorkerékpár eredeti műszaki állapotát, így a járműre kiállított típusbizonyítvány érvényét veszti a jótállással együtt. Ezért az így átalakított járművek közúti közlekedésre nem alkalmasak. A nem megfelelő használatból eredő minden kár a vásárlót illetve a használót terheli, a Szolgáltató nem felelős semmilyen, esetlegesen bekövetkező balesetért vagy kárért. A fenti okok alapján a tuning alkatrészekre jótállást nem vállalunk.

Gyári hiba esetén a jogszabályoknak megfelelően cseréljük az alkatrészeket.

 

3. Árak

Az árak bruttó árak,(az ÁFÁ-t tartalmazzák) magyar forintban, kiszerelési egységenként értendő.
(A rendelésre szállított alkatrészek esetében az árváltozás jogát fenntartjuk gyártói áremelés ill. árfolyamváltozás esetén)

Az árak a szállítási költséget nem tartalmazzák; szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható.
Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

 

4. A megrendelés, vásárlás

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül.
Az oldalon található termékek mindegyike megrendelhető, (a nulla darab készlettel szereplő, raktáron nem lévők is), de a Szolgáltató nem garantálja, hogy azok a rendelés ideje alatt a szállítóknál is készleten vannak és rövid időn belül elérhetőek.

Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, darabszámát, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget.

Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
A kosárba rakott termékek még módosíthatók szabadon, a mennyiségük is változtatható, de miután  a megrendelés feladása megtörtént, a rendelés lemondása vagy módosítása csak e-mail küldésével lehetséges a info@szel-motor.hu címen.

 Az oldalon történő rendelés után minden vásárlónk kap egy válaszlevelet a rendeléséről, benne minden általa megadott adattal. 
Az adatok pontos megadására kérünk minden vásárlót, mert ezek hiányában nem tudjuk eljuttatni a csomagokat.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

 

A rendelés elküldése

Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a “Pénztár” gombra.

A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy csomagküldés), valamint fizetési módot (utánvét, banki átutalás, készpénz). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

A webáruházon keresztül leadott megrendelések a 2001.évi CVIII trv. 5. § (2) bekezdése alapján írásos megrendelésnek tekintendőek. A Szolgáltató iktatja a megrendelést, mely a megrendelő részére későbbiek során is hozzáférhető.

 

Megrendelés módosítása, törlése

Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a ”Elérhetőségek” menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására.

Szállító által küldött megrendelést visszaigazoló e-mail kiküldése nem jelenti azt, hogy Szállító a terméket két munkanapon belül szállítani tudja. Amennyiben a termék készlethiányos, úgy szállító a megrendelés teljesítésétől egyoldalúan elállhat.

Az elállásról szállító a megrendelőt legkésőbb két munkanapon belül elektronikus úton tájékoztatja.
Szállító fenntartja magának jogot, hogy a webáruházon keresztül megrendelt termékek leszállítását megtagadja abban az esetben, ha a megrendelőnek lejárt tartozása áll fenn szállító felé.

A megrendelt, de át nem vett csomag esetében a Szolgáltató szükség szerint
– a szállítási díjat kiszámlázza
– ilyen esetben csak az előre utalásos fizetési módot fogadjuk el.

 

5. Fizetési módok, feltételek

5.1. Átutalással történő fizetés

A megrendelt áru értékét és a postaköltséget az OTP Bank Zrt -nél vezetett
11743040-20082044-00000000 számlaszámú folyószámlára kérjük előre átutalni. Számlatulajdonos: Szél Tamás e.v.
A pénz beérkezése után postázzuk a csomagot. Az átutalás közlemény rovatában minden esetben szerepeljen a megrendelés száma!

 

5.2 Csekkel történő fizetés

A termék megrendelése után, postai, normál rózsaszín csekken kell feladni a megrendelés ellenértékét + a postaköltséget, az összeg megérkezése után küldjük a csomagot.  Bármelyik postán adnak ilyen csekket, pontos neve: Belföldi postautalvány.

A pénz beérkezése után postázzuk a csomagot. Az átutalás közlemény rovatában minden esetben szerepeljen a megrendelés száma!

 

5.3 Utánvéttel történő fizetés

Az utánvétel összege tartalmazza az áru ellenértékét és a postaköltséget is, melyet a megrendelő a csomag átvételekor a futárnak fizet ki. 

 

6. Termékátvételi módok

6.1 Csomagszállítás

A küldemények kézbesítése, szállítása Magyar Posta Zrt.szolgáltatásával történik. A termék szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.

  • A csomagot a Magyar Posta Zrt. szállítja. Ha a megadott címen a kézbesítéskor nem tudják a csomagot kézbesíteni, egy értesítőt hagynak vagy egy megadott mobilszámon értesítik a vevőt és ezután az illetékes postahivatlban 10 munkanapig megőrzik. Személyi igazolvány felmutatásával a megrendelt csomag átvehető..
  • A futár  által otthagyott értesítőn és az általunk küldött e-mailben található csomagszámmal tudsz érdeklődni a csomagod után a https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes oldalon.
  • A csomagolás és feladás napján kapsz egy értesítő levelet (e-mail),  hogy mikor szállítják ki a rendelésed. Ez tartalmazza a csomagszámot is!

Átvételkor kérjük a csomagot alaposan megvizsgálni. Amennyiben bármilyen sérülést fedez fel, vetessen fel jegyzőkönyvet és ne vegye át a csomagot.

 

6.1.1 Szállítási díjak

A szállítási díj nem alkatrészenként, vagy tételenként értendő, hanem csomagonként. Egy megrendelő többszöri megrendelését (ettől eltérő igény esetén), 1 csomagként kezeljük és adjuk fel.

  • Utánvétes csomagok esetében: 2500 ft / csomag
  • Csekkes, előreutalásos fizetésnél: 1700 ft / csomag

 

6.1.2 Szállítási idő
  • A szállítási idő általában 2-12 munkanap, a mindenkori készletek és megrendelések függvényében. A termékek leírásában található határidő csak tájékoztató jellegű.
    •    Minden megrendelésre 1 munkanapon belül konkrét visszaigazolást is küldünk, pontos szállítási határidő megjelölésével, ha az eltér a termék leírásában megadottaktól.
    •    Rajtunk kívülálló okok miatt, (pl. beszállítás késedelme) a valós szállítási idő ettől eltérhet.
    •    Egyes alkatrészek hiánycikkek is lehetnek, amikor akár több hétig sem szállíthatóak.

 

6.2 Személyes átvétel

Megrendelését üzletünkben (8600 Siófok, Honvéd utca 99.) nyitvatartási időn belül veheti át.

 

7. A szállítástól elállás

A szolgáltatónak joga van törölni a rendelést és elállni a szerződéstől

  • a rendelt termék nem áll rendelkezésre már, nem beszerezhető (nincs gyártásban, nem szállítható) és a megrendelővel nem sikerült más, helyettesítő termékben megállapodni
  • ha az internetes áruházban valamely áru mellett  hibás ár jelenik meg. (pl. ha termék ára jelentősen alacsonyabb az általánosan elfogadott piaci árnál) A Szolgáltató ilyen esetben megállapodhat a Felhasználóval az áru valós áron történő értékesítéséről.

 

7.1 Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia

A megrendelő a szerződéstől 14 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül visszatéríteni.
Az elállási jog gyakorlása miatt felmerülő visszaküldés díját a vevő viseli. Nem áll módunkban utánvétes csomagokat átvenni!

A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli.

Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk.

Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó rendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.

 

Tulajdonjogi kikötés

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad.

 

8. Szavatosság, jótállás, csere

 A Ptk. 6:159. § (2) bekezdése rendelkezése alapján a következő szavatossági jog (csere, árleszállítás, vételár- visszatérítés) illeti meg a vásárlót. Tehát kiemelten fontos, hogy kellékszavatossággal kapcsolatos, valamint a kötelező jótállás hatálya alá tartozó termék esetén felmerülő minőségi kifogás alkalmával is ugyanez a négyféle jogosultság illeti meg a fogyasztót.

Ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

A vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatossági igényként a vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A Szolgáltató kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,     vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

Továbbá ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Csere

Módja: vissza kell küldeni a nem megfelelő alkatrészt a számlájával együtt, a csomagban pontos leírással, hogy miért nem megfelelő, mire cseréljük, és  elérhetőségek, adatok.
Minden esetben ellenőrizni kell a megrendelni kívánt terméket, hogy megfelelő-e a robogódba és hogy megfelelő színt, kivitelt választottál, mert téves rendelés esetén a visszaküldés díja a vevőt terheli.

Az új Ptk. is tartalmazza azt a szabályt, miszerint jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A törvény rögzíti, hogy a kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és az elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül kell elvégezni.

Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

Az új Ptk. 6:157. § (1) bekezdésében meghatározott rendelkezések tartalmazzák a szavatossági felelősség alóli mentesülés eseteit, miszerint a mentesülésre két esetben kerülhet sor:

  • ha a hibát a jogosult a szerződéskötés időpontjában ismerte;
  • ha a hibát a jogosultnak a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

 

Jótállás

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

Szolgáltató alkatrészt csak méreteltérés miatt cserél ki 3 munkanapon belül, melynek feltétele a sértetlen gyári csomagolás, illetve az alkatrész eredeti állapotának a megőrzése.

 

9. Panaszkezelés

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

– Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.

Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.

GPS koordináták: X 19,071     Y 47,496

Központi telefonszám: +36 1 459 4800

Faxszám: +36 1 210 4677

E-mail: nfh@nfh.hu

– Panasza esetén lehetősége van az alábbi békéltető testülethez fordulni:

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Név: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja: http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html